En solig sjal!

  
Tidigt i våras färgade jag ull, kardade rolags och spann ett entrådigt garn som jag tänkte skulle passa till en sjal. Ett inlägg om garnets tillblivelse hittar du här. Jag visste inte riktigt vilken sjal jag skulle göra, men efter att i somras ha stickat Pebble Beach Shawl, Ravelrylänk här, bestämde jag mig för att göra en till, men i den största storleken. 

  
Jag gillade verkligen sjalmönstret som är enkelt, men som ändå ger en fin och lite arbetad sjal. 

  
Den här stora storleken är verkligen jättehärlig att svepa om axlarna när det blir lite kyligt, men varven på slutet, med nästan 500 m i, tog lite tid att slutföra, men det var det värt. 

  
82 g väger sjalen, så det är inget som tynger ner axlarna, men värmande och go’ är den! 

  
Jag har gjort en del färg-/spinnexperiment som inte blivit så lyckade, så då är det extra kul när något blir som man tänkt sig!

Categories: Gott & blandat | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

