Ny spinnrock!

 

Jag har ny spinnrock!!! Jag har länge funderat på att köpa en modern spinnrock, men de är ganska dyra och därför har det inte blivit av. En kväll kollade jag Blocket och hittade denna Ashford och slog till direkt! Den hade nog stått oanvänd ganska länge, för hjulet satt nästan helt fast, men efter lite rengöring och några droppar olja här och där går den hur bra som helst! 

 Jag testade att färga ull i ugnen genom att lägga ett kardflor i en aluminiumform och sedan hälla på två nyanser blå färg, så att kardfloret blev så här melerat. Sedan var det bara att spinna!

  

Tre melerade härvor har det blivit sedan dess. Härvorna är på drygt 50g/st och drygt 300m, så jag hoppas att varje härva räcker till en sjal, typ Pyttipanna
  

Categories: Spinning | 1 kommentar

Inläggsnavigering

One thought on “Ny spinnrock!

  1. Grattis till rocken! Ska bli kul att se den 😀

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

