Stickade vantar i mitt eget garn!

  
Det här är årets första färdiga projekt – vantar till mig själv! Garnet spann jag före jul på min nya spinnrock och det är som vanligt vit finull, lamm från Åddebo. Jag kedjetvinnade för att få ett tjockare, tretrådigt garn. Sedan var det bara att färga! 

  
Jag har börjat få lite mer kontroll på färgningen, så därför törs jag spinna först och färga sedan. Den blå färgen är faktiskt färgad med svart färg. Blir en väldigt vacker lavendel-/jeansblå färg. Den rosa är en blandning av rött och en gnutta svart. Färgerna passar bra till min blå vinterjacka. 

  
Mönstret blev lite ”hittepå” och ganska enkelt, så det blev ett snabbstickningsprojekt. Kul att starta upp året med! 

Categories: Färgning, Spinning, Stickat och virkat, Ytterkläder | 2 kommentarer

Inläggsnavigering

2 thoughts on “Stickade vantar i mitt eget garn!

  1. Fantastiskt fina! Det är inte bara färgen du har kontroll på, spinningen verkar gå finfint också. Får jag inspektera dem vid tillfälle?

    • kullerbyttatextil.wordpress.com

      Tack! Har upptäckt att garnet ser mycket jämnare ut när det blir stickat! Bra egenskap tycker jag 😉! Hoppas vi ses snart!

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

