Kläder på gång!


Jag har länge varit sugen på att sy mig lite kläder. Många på Instagram syr jättefina kläder och jag har blivit väldigt inspirerad, men har varken haft några bra tyger eller mönster. När vi var i London var jag tvungen att besöka Liberty och klappa på alla fina tyger 😊, men istället för tyg blev det ett klänningsmönster som fick följa med hem. Klänningen är väldigt rak i modellen och för att den inte skulle bli för snäv gjorde jag den lite klockad. 


Jag provsydde i ett batiktyg från Kongo som jag haft ganska länge och jag tycker att modellen blev riktigt bra, men lite väl hög i halsen. 

Testade också att göra en blus av samma mönster och då med en djupare halsringning. 

Modellen är ju väldigt enkel, men har ändå några snygga detaljer som snedremsan i halsen och dubbelsytt ok bak. 


På Skroten i Skene hittade jag en hel del fina tyger och av det här krinklade tyget blev det en klänning. Jämfört med mönstret har jag gjort den lite klockad, djupare ringning och lagt till fickor i båda sidor. Är väldigt nöjd med den och tror nog att den kommer bli en sommarfavorit! Fler plagg är på gång…

Categories: Kjolar & klänningar, Tröjor | 4 kommentarer

Inläggsnavigering

4 thoughts on “Kläder på gång!

  1. Hej
    Väldigt snygg halsringning, snygga kläder för övrigt också. Den svarta klänningen ser jätteskön ut.
    Hälsningar Fröken Slöjd

    • kullerbyttatextil.wordpress.com

      Tack Fröken Slöjd!
      Föll för halsringningen – enkel, men snygg! Var inne på din blogg och såg att du också sytt snygga kläder! Försökte kommentera, men det funkade inte…

  2. Fina kläder! Är också sysugen, har skaffat ett mönster men kan inte välja bland alla min tyger.

    • kullerbyttatextil.wordpress.com

      Tack! Vad härligt ändå att du har så mycket tyg att välja på! Tycker annars att det är svårt att hitta snygga klädtyger. Hoppas du kommer igång! Ska hålla utkik på din blogg!

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

