Mer kläder!


Mer kläder har det blivit! Det är så roligt att ha mönster, tyg, sylust och tid – allt på en gång! Linnet är i grunden samma mönster som klänningen och blusen i förra inlägget, men här gjorde jag några stråveck fram, bara enkelt ok bak och bandkantning runt hela halsen. 

Byxmönstret har jag använt tidigare, men den här gången gjorde jag fickor, för det är alltid praktiskt. Satte en dold dragkedja baktill. Från början var det tänkt att jag skulle ha ”manschetter” nertill, men jag tyckte att de blev så snygga när de var vida, så de fick vara så. Tyget är ett jättehärligt sandtvättat linnetyg. 

Blev väldigt nöjd med båda plaggen och har ytterligare två nya favoriter!

Categories: Återbruk, Byxor, Tröjor | 1 kommentar

Inläggsnavigering

One thought on “Mer kläder!

  1. Hej!
    Så härlig kombination – stråveck och linne är både skönt och snyggt. Skönt att ha hittat mönster som sitter bra då går det mycket lättare/snabbare att sy.
    Jag hoppas kommentarfunktionen hos mig funkar nu för jag hittar inget fel.
    Hälsningar Fröken Slöjd

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

