Blaer cardigan!

Längesedan något nytt hände här på bloggen, men här kommer några bilder på min Blaer cardigan som jag stickade i början av hösten. På syfestivalen i Göteborg köpte jag garn av Magasin Duett till denna kofta som jag tittat på tidigare. 


Garnet är ett tunt merinogarn och tröjan är stickad i dubbelt garn. Garnet kändes nästan lite stumt när det blev stickat och trots att jag hört att det innehöll mycket spinnoljan och skulle bli bättre efter tvätt kände jag mig lite orolig över hur slutresultatet skulle bli. 


Men efter tvätt blev garnet precis så där mjukt, följsamt och skönt som man vill ha det. Kan verkligen rekommendera detta garn och blev själv sugen på att sticka en riktigt tunn tröja i enkelt garn, men det lär väl ta en evighet… 


Tröjan stickas uppifrån och startar med ett fint spetsmönster som var väldigt roligt att sticka, men det tog slut lite väl snabbt, så nu har jag stickat en ny egen variant med två spetsmönsterpartier. Snart klar och då kommer det förhoppningsvis lite bilder på den tröjan. 

Categories: Stickat och virkat, Tröjor | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

